Druhý román autora kultovního Sněhu se vydává do budoucnosti ještě o pár desetiletí dál. Hluboko ve století jedenadvacátém proměnila svět k nepoznání nanotechnologie. Běžné zboží dostanete prakticky zadarmo z kompilátorů hmoty, průmysl vyrábející věci je v zásadě minulostí a jeho místo zaujal průmysl zábavy. Zmizela už i televize, tou dobou nazývaná pasivize, protože současná obrazová zábava je interaktivní: děje teraktů se divák aktivně účastní. V obrazovku lze změnit prakticky všechno, a tak vám reklamy běhají i po jídelních hůlkách. Národní státy dávno zanikly a pod dozorem Celosvětového ekonomického protokolu bojují o vliv fýly, kmenově-firemní kultury, z nichž nejmocnější je Nová Atlantida, která funguje na principech viktoriánské Anglie. John Hackworth je inženýr, tedy artifex, a na zakázku mocného muže vyvinul neslýchaný interaktivní vzdělávací přístroj: Obrázkovou čítanku pro urozené slečny. Složitou shodou okolností se však první exemplář Čítanky dostane do rukou holčičce z nejnižší třídy, třídy thétů, a změní celý její život a s ním možná i podobu světa…
(Zdroj: DatabazeKnih.cz)
 
kvalita: 0
velikost: 2,2 MB Verze: 1322 |